15.8.06

Waarom zo verbaasd over sloop?

Toen ik in december 1983 uit handen van de woninginspectrice, Nanneke Luijtenbach, de sleutels van de gerenoveerde woning aan het Maarland 38 kreeg, vertelde ze: "Deze woningen zijn gerenoveerd zodat ze nog twintig jaar meegaan. Daarna zullen ze worden vervangen door nieuwbouw. " Er zijn vast wel meer bewoners die dit standaardverhaal te horen hebben gekregen.
Met de sloop heb ik daarom altijd rekening gehouden. Ik ben er dan ook niet op tegen. Wel ben ik tegen de plannen van Com.wonen om seniorenflats langs de Bree te bouwen en wil ik van de woningbouwvereniging, zwart op wit, de garantie krijgen dat de nieuwbouw in de overige straten zal bestaan uit betaalbare huurwoningen, waar straks weer gezinnen met modale inkomens kunnen wonen. Daarvoor wil deze senior wel verhuizen.

Over de kwaliteit van de woningen... Heeft het actiecomité al advies ingewonnen van een bouwkundig ingenieursbureau?